iDnes: Podnikat a pomáhat jde dohromady, i když je to tvrdá práce
9.8.2014 „Sociální podniky usnadňují vstup do zaměstnání lidem, kteří jsou nějakým způsobem sociálně znevýhodněni. Například etnickým menšinám, těm, kteří se vrátili z vězení, ale především lidem se zdravotním postižením“, uvádí se v článku serveru idnes.cz, který byl uveřejněn začátkem srpna 2014.
Jako jeden z příkladů sociálního podnikání byly uvedeny i Charitky: „Charitky – krabičky s bonbony s reklamním potiskem, na jejichž ruční kompletaci je chráněným dílnám a sociálním podnikům, které je vyrábějí, udělena výrobní franšíza. Současně je 12% z prodejní ceny Charitek věnováno na pomoc nemocným či znevýhodněným dětem.“ Dalšími sociálními subjekty jsou také Aranžerie Společnosti E a občanské sdružení Náruč.
Sociální podniky se zaměřují na poskytování služeb a výrobu produktů, které v jejich regionu či na trhu obecně chybí a to ve stejné kvalitě jako běžné firmy.
Lucie Mádlová z Asociace společenské odpovědnosti říká: „Sociální podnikatele vnímám jako ‚hnací motor‘ společenské odpovědnosti. Oni jsou totiž společensky odpovědní již ze své podstaty.“